Gunnar

Hade lite blandade förväntningar på Bob Hanssons romandebut. Å ena sidan trodde jag att den skulle kunna va fantastisk, å andra sidan var jag rädd att den skulle vara för lik hans lyrik. Mitt förhållande till hans lyrik är lite av en sorts hat-kärlek.

Boken i alla fall, är allt jag inte kunde föreställa mig. Blev överraskad, i positiv bemärkelse tror jag. Det handlar om Gunnar som fått ett nytt hjärta. Det är en stor omställning för Gunnar, inte själva bytet utan att han måste förändra livsstil på kuppen. Normaltsett är han byggjobbare, pysslar med betong, men efter hjärtbytet vill doktorn att han ska ta det lungt, byggmästaren tar sin chans och sjukpensionerar honom.

Det är en hel del humor i det, men mycket mindre än jag förväntat mig. Det är ett fascinerade fenomen det där med människor runt 60 som är så fastskruvade vid sin vardag att de inte ser att det finns andra saker att hitta på förutom jobb.

Kommer Bob ut med en ny bok kommer jag läsa den, men jag kommer inte pracka på min omgivning ett ex av "Gunnar".

Titel: Gunnar
Författare: Bob Hansson
ISBN: 978-91-85625-93-2

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag gillar Bob Hansson, den här måste jag läsa!

2008-11-10 @ 10:25:59
URL: http://hyllan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0