Drottningen vänder blad

Det här är en söt liten bok om läsning. Drottningen har tidigare läst för att det har förväntats av henne, nu besöker hon bokbussen och känner sig tvingad att låna en bok. Ingen fullträff, men när hon veckan därpå lämnar tillbaka boken och får med sig en ny, bladvändare, är drottningen fast bland litteraturen (vilket inte uppskattas av alla). Den tuffar på, och det händer inget direkt oväntat förens mot slutet, då det blir en dramatisk vändning som man inte väntat sig.

Den var bra att läsa när man, som jag, inte hade någon direkt läslust men ändå ville läsa.  Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva, för jag tycker inte så mycket, den lämnde inte särskilt mycket efter sig.

Gillar hennes inställning till Harry Potter (runt s.50). Det är någon som tipsar om Harry Potter, och drottningen säger att det får hon ta och fundera på någon gång när hon har mycket tid över (minns inte exakt, har lämnat tillbaka bibblo-boken så jag kan inte kolla upp det).

Humoristiskt. Lättsamt. Väcker min egen lust till läsning, precis rätt bok att plocka upp efter tröga "bittert arv", som rejält slog av på läs-takten.

Titel: Drottningen vänder blad
Författare: Alan Bennett
ISBN: 9789170373787

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0