Höll budget!

Allt vad reakataloger har undgått mig. Å andra sidan brukar inte utgåvor upptryckta för bokrean attrahera mig. Istället besöker jag boklådor som jag vet är bra på att ta tillfället i akt och gallra annat. Drottninggatans Bok&Bild är ett sådant exempel.

Igår fick dessa följa med hem:
"Kosmos" Witold Gombrowicz
"Kiffe kiffe imorgon" Faïza Guène
"Det femte barnet" Doris Lessing
"Namnbrunnen" Inger Edelfeldt

"Namnbrunnen" och "Kosmos" är jag särskilt nyfiken på. Tyvärr hamnar de nog långt ner på läslistan, alla fyra. Nu ägnar jag mig åt "Hamlet".

Alla fynden kostade mig 200kr och jag höll således min bokrea-budget.
Till sambon köpte jag ett exemplar av "Kronologisk världshistoria" för att ersätta hans tyska exemplar med ett mer lätt förståligt på svenska.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Åh, nu måste jag också dit och leta! Hade inte tänkt köpa fler rea-böcker, men en read Edelfeldt kan jag ju inte motstå... :)

2009-02-26 @ 17:06:38
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok
Postat av: Dolly

Ett tips: kolla 1 trappa ner!

2009-02-26 @ 17:26:42
URL: http://detlasandefaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0