Sex

"Sex" av Sara Villius. Det går från ganska obehagligt, till ingenting, sen går det bara utför. Det är en konst att skriva korta romaner. Det gäller att få med allt, men ändå hålla sig kort. Jag tror att Villius hade tjänat på att utveckla romanen, utöka med säg 100 sidor. Nu känns det ganska ofärdigt. Allt får inte svar (eller är det jag som missat något i läsningen) och det stör mig.

Det görs en tolkning på baksidan, att det dels handlar om Myra, men även om en vuxen kvinna som lever i ett äktenskap som faller samman. Men är Milly_femton_vårar samma Myra som träffar CF. Och hur utvecklar sig Myra och CF's vänskap. Vem är i förhållandet med den äldre Myra? Jag kanske borde läsa boken en gång till för att förstå, men det är inget som lockar, för boken har inte gripit tag i mig.

Jag har svårt att samla mina tankar kring den här boken. Den känns ofullständig. Det är ju en form av prosa, men inget som tilltalar mig. Jag gillar normalt sett kortormaner som lämnar en del till läsaren att tolka själva, men här blir spelrummet allt för stort. Hur som helst så gillar jag själva formgivningen av boken mycket!

Titel: Sex
Författare: Sara Villius
ISBN: 978-91-1-301757-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0