Träd sår sig själva

Har dragit mig för att skriva om den här romanen av Iselin C. Hermann, mest för att jag inte riktigt vet vad jag ska tycka. Boken tog mig inte med storm, men det var en mysig bekantskap.

Det är sommar, och Sveske är hos mormor och morfar på gården. Det är lite svårt att avgöra hur gammal hon är, men hon kan inte läsa. Hon tror att hennes föräldrar har lämnat henne där, och den stora frågan är när de kommer tillbaka. Undertiden händer det ganska mycket den där sommaren, och man får även en del tillbakablickar (tror jag), tiden är lite flytande och framförallt oviktig.

Jag har läst Hermanns debut "Prioritare", och gillade den, så när jag såg den här på hyllan på bibblan fick den följa med hem. Det är en trevlig läsupplevelse, och ibland kan ju det räcka långt.

Håkan Nesser listade för övrigt "Prioritare" som en av 10 böcker man bör läsa innan man dör, för ett antal år sedan.

Titel: Träd sår sig själva
Författare: Iselin C. Hermann
ISBN: 978-91-1-301497-8

Kommentarer
Postat av: magisteruppsats

Se hit: Vi söker deltagare till vår magisteruppsats

Rubrik: Vuxnas upplevelser av skönlitteratur

Syfte: att ge en förståelse i vad vuxna män och kvinnor upplever i

mötet med skönlitteratur.



Vi söker personer som vill vara med i vår undersökning. Vi vänder oss till dig som skriver och läser bokbloggar, eftersom vi vet att du har ett stort läsintresse och är van att uttrycka dina tankar om böcker. Ditt deltagande innebär att du för läsdagbok under två månaders tid, och läser minst fyra böcker i månaden. Vi avslutar perioden med en mindre informell intervju via e-post, som handlar om din läsdagbok. Deltagandet är helt över nätet, och du väljer själv de böcker du vill läsa.



Vi som behöver din hjälp är två studenter som läser Biblioteks- och informationsvetenskap på Högskolan i Borås. Dina uppgifter och dina svar kommer att behandlas så att inga obehöriga får tillgång till dem, och i den färdiga uppsatsen kommer du självklart att vara anonym. Vill du ta tillfället i akt och bli mer medveten om din egen läsning? Tveka inte att anmäla ditt intresse!



För mer information om studien, kontakta oss på mailadress:

[email protected]

Hälsningar Ingrid Lycksén och Jeanette Sandström

Högskolan Borås Institutionen för Biblioteks- och informationsvetenskap

Handledare: Kersti Nilsson



2009-02-16 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0