20 böcker att läsa 2009

Jag har tidigare skrivit om min bokhylla som är ganska full av olästa böcker, det är så onödigt att de står där och inte blir lästa. Ofta rör det sig om böcker jag verkligen vill läsa. En sån bok som har stått ett tag, men som jag tog tag i under hösten var Elin Lindqvist "Tre röda näckrosor". Vilken pärla! Ser väldigt mycket fram emot Lindqvist tredje roman, som kommer i april 2009.

För att få tummen ur och läsa alla dessa böcker har jag gjort en lista. Jag har valt ut 20 böcker som står olästa i hyllan, och som jag verkligen vill läsa. Det var faktiskt ganska svårt, det säger en del om hur många de är. Jag vågar inte lova mig själv att jag ska läsa de 20 böckerna innan jag får köpa något nytt, för det kommer inte hålla, det kommer ju så mycket nytt roligt!

Listan:
Jag är allt du drömt, av Ali Smith
Vad jag älskade, av Siri Hustvedt
Skynda, kom se, av Lotta Lundgren
Anybody out there?, av Marian Keys
Mannen under trappan, av  Marie Hermanson
Kärlekens historia, av Nicole Krauss
Skjut kungen, av Olov Svedelid
Nattvakten, av Sarah Waters
The colour of magic, av Terry Pratchett
The sound of no hands clapping, av Toby Young
Drömfakulteten, av Sara Stridsberg
The White tiger    Aravind Adiga
Vildängel, av Lina Forss
Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow, av Sarah Gruen
Allt är bara bra tack, av Moa Herngren
Norwegian wood, av Haruki Murakami
Berlinerpopplarna, av Anne B. Ragde
I en klass för sig, av Curtis Sittenfeld
Att tro på mister Pip, av Lloyd Jones
Motljus, av Annika Thor

Det är ju inte alla som hunnit samla damm.

Kommentarer
Postat av: Tinas läslust

Åh, jag rekommenderar dig att börja med "Att tro på Mister Pip". Älskade verkligen boken.



Pratchett är ju alltid en vinnare så klart!

2009-01-31 @ 23:23:05
URL: http://www.tinaslaslust.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0