Nästa bok i bokklubben

Igår var vi hemma hos Ida, och diskuterade "Bittert arv" av Kiran Desai. Vi tyckte ganska lika om boken, men jag ska återkomma till vad jag tyckte i ett annat inlägg. Har faktiskt inte läst ut den än, har ca 20 sidor kvar, men det gick bra att diskutera ändå.

I vår bokklubb fungerar det som så att det är en som är ansvarig varje månad, den väljer bok och bjuder på middag den dag man diskuterar boken. Nu när vi är fyra stycken väljer man alltså bok var fjärde månad, det fungerar riktigt bra. Till nästa träff är det jag som är ansvarig, diskussionen igår avslutades med att jag avslöjade vad vi ska läsa för något. Och boken jag valt är Sara Stridsbergs "Drömfakulteten". Jag har skrivit om Stridsbergs debutroman "Happy Sally" tidigare, den gillade jag mycket och eftersom jag läst så mycket positivt om "Drömfakulteten" är jag riktigt nyfiken och hoppas att det här är en fullträff.

Nu ska jag läsa ut "Bittert arv" så att jag har något att skriva om. Är lite ledsen för att det blir så låg inläggsfrekvens här på bloggen, men det är studierna som är iväg, kommer dock återkomma till dem. Nu är det ju faktiskt litteraturvetenskap som gäller, och även det kommer få lite plats i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0