Reservera böcker hos bibblan

Jag är ingen storlåntagare hos Stockholms bibliotek, men nu med en 12-sidig litteraturlista går det inte att göra det enklaste; köpa all kurslitteratur. Så nu gäller det att utnyttja biblioteken. Därför reserverade jag ett antal titlar jag behövde som kurslitteratur, alla fanns inte på mitt närmsta bibliotek, men man kan ju få dem dit. Eftersom de fanns på stadsbibblan och jag ville hämta på kungsholmen tyckte jag att det inte borde innebär någon längre fördröjning, någon dag eller så men det skulle vara lugnt. Var och hämtade den första boken i torsdags, en bok som fanns på kungsholmens bibblo, och passade då på att fråga om de andra. Bibliotekarien meddelade att de var infångade men att det skulle ta MINST tre arbetsdagar för att få dem till biblioteket för avhämtning. Varför ska det ta tre dagar, eller fler, att levera inom Stockholm?!? Är det jag som har för höga krav? Det slutade i alla fall med att jag åkte runt och hovade in böckerna själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill man ha något gjort, verkar det som om man får göra det själv... ;)

Tack för att du lämnade en kommentar på min sida, så att jag hittade hit!

2009-01-26 @ 20:01:46
Postat av: Dolly

Ja, det är tydligt så :)

2009-01-29 @ 20:32:06
URL: http://detlasandefaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0