Hinner inte

Hinner inte läsa särskilt mycket egenvald skönlitteratur. Blir mest fokus på alla kurslitteratur, som jag inte heller inte med alla gånger. Så det får vara lite tyst här på bloggen ett tag. På fredag är det dags för bokklubbs-lunch, och vi ska diskutera två längre noveller av Nikolaj Gogol. Efter det ska det nog komma ett inlägg i alla fall :)

När det gäller kurslitteraturen är renässans, barock och klassicism som gäller. Gullivers resor, Moliérs Tartuffe, Goethes Faust och Den unge Werthers lidande. Shakespeares Hamlet har vi läst, och det är en pjäs som jag trodde att jag hade ganska bra koll på, men jag blev förvånad på många punkter. Det verk som jag fångats mest av denna kurs är helt klart Den snillrike riddaren Don Quijote. Har säkert läst något utdrag på gymnasiet, men det är inget som fastnat då. Att läsa hela (båda delarna) är inte riktigt möjligt på en eftermiddag men vi skulle läsa ca 90 sidor totalt, vilket var ganska lagom. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att ta mig igenom hela Don Quijote, så underhållande!!

Nu borde jag äta upp frukosten och ta tag i Gullivers resor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0