Medealand, ett inlägg om teater men med litterär anknytning

Förra veckan var jag och bokklubben på Elverkt och såg Medealand av Sara Stridsberg. Det är Medea-storyn som ligger till grund för pjäsen. Vi läsa Medea under förra kursen, och att jag hade så bra koll på storyn redan innan gjorde att jag fick en helt annan upplevelse än de som inte visst vad som hänt och varför. Hur som helst vet jag inte vad som är att föredra, jag tror att pjäsen upplevs som väldigt bra oavsett kunskap om storyn.

Sara Stridsberg har verkligen satt sin prägel på pjäsen, man känner igen hennes språk bland annat. Vi hade i bokklubben bara någon vecka tidigare diskuterat Stridsbergs Drömfakulteten så det var skoj att gå och se den med dem!

Pjäsen var ganska lagom lång. 1h 20min utan paus. Vi var där en vanlig vardagskväll och man kom inte hem så farligt sent.

Efter påsk ska jag med två andra kamrater på Fullbokat, Morgan Allings enmanshow på Dramatens stora scen. Det är roligt med teater, finns mer föreställningar jag vill gå på, ska bara klura ut när det ska hinnas med.

Gå och se Medealand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0