Hey Dolly

Underbar titel! :)

Jag skulle gärna älska den här boken, men det går inte riktigt. Titeln är fantastisk, med tanke på vem jag är och vad jag kallas, men där tar nog det fantastiska slut. Det är Amanda Svenssons debut. Språket är helt okej, det flyter men är rätt enkelt. Storyn är det stora problemet. Det händer en hel del, men det finns inget egentligt slut. Jag kan inte sätta ord på vad jag inte gillar med boken. Hur som helst handlar den om Dolly, en Malmö-brud med många problem.

Jag dras ofta till debutanter, och väldigt ofta är det riktigt bra böcker. Genomarbetade och klockrena, är förmodligen just därför de blivit publicerade. Statistiken (min egen) säger att en debutbok är bra. I och med det höjs alltid förväntningarna när det rör sig om en omtalad debutant, kanske var mina förväntningar för höga och därför blev det platt fall den här gången. Eller så höll den inte riktigt måttet.

Men samtidigt, kommer hon med ytterligare en bok kommer jag högst troligt köpa och läsa, för något har fått mig intresserad. Det räckte inte fram till en hyllning den här gången, men tillräckligt bra är det för att jag ska hålla utkik efter nästa bok av Svensson.

Titel: Hey Dolly
Författare: Amanda Svensson
ISBN: 978-91-1-302032-7

Kommentarer
Postat av: lisse

Hej bokvän! Och tack föör alla paket, det har varit jättekul att få dem! Fin blogg, lycka till med den!

2008-11-18 @ 09:03:42
URL: http://edetzoo.blogspot.cm
Postat av: Dolly

hej!



Skoj att du är nöjd. Det har varit jätteroligt att planera och skicka iväg paket till dig :)



/bokvännen

2008-11-18 @ 09:33:38
URL: http://detlasandefaret.blogg.se/
Postat av: En bok om dagen

Hej!

Kul att se att du har skaffat blogg! Ja, förutom dina "ord", såklart! ;-)

2008-11-18 @ 14:09:41
URL: http://enbokomdagen.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej hej. Vad roligt att du skaffat bokblogg! Kommer absolut följa!

2008-11-18 @ 18:51:33
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0