Parallell-läsning pågår

Är tvungen att påbörja nästa bokklubbs-bok "Ögonsten" av Patric Redmond. Därför blir det lite parallell-läsning. Håller egentligen på med "Eldens vrede" av Henning Mankell. Sista delen om Sofia. Läste första delen, "Eldens hemlighet", när jag var 10, nästa bok kom fem år senare, då var Sofia (huvudpersonen) 14 och nu när sista delen kommit är Sofia 19 och jag 21. Det är en ungdomsbok, men det är skoj att utgivningstakten har följt min egen ålder, typ. Tyvärr är inte "Eldens vrede" lika stark som de andra två böckerna. Inte än i alla fall.

I övrigt borde jag läsa en hel del kurslitteratur för tillfället. Om genus, politik och medborgarskap. Första boken av Svante Norrhem är dödligt tråkig, trots att den rör sig i min favorit period av historien. Resten av böckerna kanske är intressantar, jag håller tummarna i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Susanna

kul med boksida! jag går på Biskops-Arnö och gör inget annat än att läsa och skriva, hoppas du orkar forsätta blogga relativt ofta för dina inlägg känns inte auktoritära (inte "det här är en bra bok, vetenskapligt bevisat, punkt slut") och de går snabbt att läsa.

keep up the good work!

vänliga hälsningar

S

2008-12-03 @ 22:07:56
URL: http://relativ.blogg.se/
Postat av: Dolly

Hej Susanna!



Skoj att du har hittat hit. Jag ska verkligen försöka blogga mer frekvent i fortsättningen. Lämnade in min kandidatuppsats i Historia idag, så framtiden tyder på mer tid till annat!



Tack för din kommentar!

// Dolly

2008-12-04 @ 00:26:40
URL: http://detlasandefaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0