Bok 2 från UEB

Idag damp andra boken (för min del) från Uppsala English Book club ned på hallmattan. Förra gången riktade jag lite kritik mot valet av bok, eftersom den var föga okänd. Den här gången är jag mer nöjd! Boken är City of thieves av David Benioff. Det är ingen bok, eller författare, jag hört talas om. Det ska bli intressant att läsa, när jag nu ska hinna med det...

För tillfället blir det nog inte mer än ynka en bok per månad, resten är kurslitteratur, som också är skönlitterär men inte självvald. Ikväll måste jag ägna mig åt Den unge Werther och hans himla lidande.

Gick in på bokus och sökte på David Benioff för att se om något finns på svenska, och Tjuvarnas stad verkar precis vara utgiven i inbudet format på svenska. Någon av hans två tidigare böcker hittade jag inte där i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0