Hemtenta m.m.

För tillfället pågår det hemtenta-vecka. Just idag tänkte jag försöka bli klar. Det som återstår är att jämföra ett litet textutdrag av Die Leiden des jungen Werthes och en novell ur Boccaccios Decamerone. Ganska roligt faktiskt.

Trots hemtentan har jag faktiskt hunnit läsa mer egenvald skönlittertur dessa dagar än jag gjort på riktigt länge. Lyckades nästan läsa ut bokklubbsboken till bok-lunchen i fredags, ska försöka knåpa ihop något om den. Tyvärr läste jag en av novellerna av Gogol allt för ofokuserat. Fick inte ihop handlingen alls, och nog för att det kan vara rörigt, men inte så rörigt som det är i mitt huvud. Dessutom spurtade jag på med Motljus av Annika Thor i måndags, och läste ut de sista 100 sidorna i ett nafs. Recce kommer inom kort. Igår påbörjade jag Dannyboy&kärleken av Daniel Åberg. Lite skeptisk till en början, men det börjar bli bra nu, kanske blir det tillslut riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0