Kvartalsrapport - 1

15 utlästa böcker. 1 bok mer än första kvartalet 2008.

Bästa: Drömfakulteten, av Sara Stridsberg.

Sämsta: Kejsarinnans tofflor, av Nikolaj Gogol (men det beror nog mest på bristen på lästid, så jag fick ingen sammanhängande lästid och det gjorde det svårt att få ihop handlingen).

Jag har räknat den kurslitteratur som jag läst hela verken, och av de 15 utlästa böckerna är 7 stycken kurslitteratur. Dessutom är tre böcker lästa till bokklubben, en har jag valt, men summa sumarum är det inte särskilt många böcker som är helt självvalda.

Ett av mina mål under 2009 var att läsa mer på engelska, det har det inte gått så bra med, skyller på tidsbristen!

Kampen mellan köpta och lästa ser inte heller så ljus ut. Länge stod det lika, men nu är det fördel till köpta. 20-15, kampen går vidare. Jag hoppas att året slutar med fördel till lästa :)

Annat bra som hänt under det här kvartalet är att jag fått mitt första recensionsex.! Klickade i ett formulär hos Piratförlaget, men har inte hört något efter det. Därför hade jag inte förväntat mig det. Paketet innehöll Elin Lindqvist nästa bok "Facklan". Har läst hennes tidigare, och gillat! Den här boken skiljer sig mycket från dem, men jag tror på en bra läsupplevelse ändå. Ska bli spännande att ta tag i. Recensionsdag 22 april, så det dröjer till recension.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0