Bibblo-kärlek

Jag har återupptäckt min bibblo-kärlek! I och med att jag har så långa litteraturlistor den här terminen, för hela terminen är det 12 A4-sidor, har jag styrt stegen till biblioteken runt omkring mig. Och när jag letat kurslitteratur har jag samtidigt hittat en del skönlitterära böcker. Har begränsat mig till en bok per gång, annars skulle jag kunna bära med mig alldeles för mycket hem!

När jag var liten spenderade jag ganska mycket tid på bibblan hemma. När mamma skulle handla följde jag ofta med, men inte för att hjälpa till, utan för att gå till bibblan. Många fina minnen :)

Jag hoppas att den här återupptäckta bibblo-kärleken håller i sig. Jag gillar ju att äga böcker, men samtidigt är bibblos underbara. Och man kan ju faktiskt köpa böcker man tyckte väldigt bra om i efterhand...(vilket jag i och för sig aldrig tror kommer hända, det finns ju så mycket annat att köpa).

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Håller med dig,bibliotek är underbara. Kommer fortfarande ihåg första gången jag fick följa med till biblo, var 5-6 år och fattade att man fick låna fritt vilka böcker man ville. Att sen få ett eget lånekort var stort.

För mig funkar det så att tjocka böcker typ facklitt och biografier mm lånar jag ofta först och köper sen om jag tycker de är bra.

2009-02-28 @ 18:04:34
URL: http://mariasstickochlas.blogspot.com
Postat av: Maria

Bibliotek. <3

2009-03-02 @ 21:06:21
URL: http://www.vildvittra.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0