Återerövrad läslust!

Senaste tiden har kantats av en läströtthet. Största boven i dramat har varit plugget. Den stora massan text att läsa har varit oöverstiglig och gjort att jag inte alls velat läsa egenvald skönlitteratur kvällstid. Det går för segt och jag hinner glömma vad jag läste om sist.

I onsdags bestämde jag mig för att långhelgen skulle bli ledig. Jag hade kunnat läsa ikapp och ta tag i hemtentan, men det blev jobb och läslust-botning i soffan kvällstid. Fick lagom lägligt hem Mari Jungstedts senaste, som precis kommit i pocket, i förra veckan. Plockade upp den i onsdags och nu har jag snittat 50 sidor om dagen sen dess, så mycket har jag inte läst på mycket länge! Så härligt. Imorgon klämmer jag de sista 50 sidorna. Upplösningen! (tycker dock inte att denna hör till Jungstedts bästa. Och jag är egentligen ingen deckar-fantast, men ibland är de bra att plocka fram och jag gillar att hon rör sig på Gotland).

Så, nu kanske läströttheten är botad. Två veckor kvar i skolan, sen är det sommarlov! Fast jag ska jobba en del, trots att jag egentligen inte behöver. De behöver mig på jobbet och jag ställer upp. Måste dock komma ihåg och dra i nödbromsen om det blir för mycket, många projekt på gång nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0