Deckare på sommaren

Jag läser mest deckare på sommaren. När jag vill koppla av, och inte tänka så mycket. Men just för att jag inte läser fler än 5-6 deckare om året har jag lite dålig koll på vad som ges ut. Jag föredrar svenska deckare. De är ofast lättsamma och inte så hårdkokta. Mari Jungstedts har jag läst alla som kommit i pocket. Arne Dahl har jag läst en del, tror att det är En midsommarnatts dröm som står på tur. Så den kanske jag får ta i sommar. Det var riktigt länge sen jag läste någon Nesser. Kanske ska plocka upp den senaste serien om Barbarotti (heter han väl?). Annars står Håkan Östlunds Släke och Stieg Larssons Män som hatar kvinnor olästa i bokhyllan. Det ska nog gå att överleva även den här sommaren!!

Några andra tips på deckar-serier jag borde upptäcka under sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0