Inspirerad av föreläsning

Jag gillar när man blir inspirerad att fortsätta fördjupningen efter en bra föreläsning. Tyvärr har jag haft för dåligt med tid för att förverkliga fortsatt läsning, fokuset har legat på att läsa till nästa seminarium. Men igår gick jag in på pocketshop (först tog jag sen sväng förbi nya bibblan i tunnelbanan på Östermalmstorg, men blev ärligt talat lite besviken. Jättekul med fokus på nyutgiven litteratur, men titlarna på hyllorna var ungefär lika många som i min egen bokhylla hemma, och bibblos tycker jag ska vara storslaget!) och letade reda på Edith Södergran och hittade en utgåva med hennes samlade dikter. Kul att ha hemma, ligga framme, kanske på toa, så att man kan bläddra och läsa ibland. Jag är ingen flitig lyrikläsare, men Södergran fångade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0