Hey Princess

En serieroman av Mats Jonsson. Jag läser inte seriestrippar i dagstidningar. Jag har aldrig fattat grejen, men å andra sidan har jag aldrig gett det en riktigt ärlig chans. Mats Jonssons bok är en sammanhängande historia, men i serieformat. Detta tilltalade mig mer, eftersom man då lär känna personerna och kan följa en story.

Serierna är självbiografiska, de rör sig kring 90-talet. Jag känner nog inte igen alla referenser till tiden, på grund av mina "unga" ålder. Jag lyssnade dock på Popsicel på 90-talet, ett av mina första bland band som jag fick av min 6 år äldre bror innehöll en hel del popsicel, så låten titeln anspelar på har jag koll på :)

Jag var väldigt tveksam till formatet. Men jag gillar de. Serie-formatet funkade. Men jag har funderat lite på tillgängligheten. Min utgåva är en pocket, men hur många serie-album ges ut i pocket? Jag har ingen koll, men eftersom jag inte stöter på det ofta kan jag tänka mig att svaret är få. Jag kan tänka mig att läsa serieromaner om de är utgivna som pocket, men jag skulle nog inte få för mig att köpa ett stort serie-album. Så serie-romaner kanske behöver bli lite mer tillgängliga?

Titel: Hey Princess
Författare: Mats Jonsson
ISBN: 978-91-7037-337-4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0